معرفی انواع زیره کفش و مشخصات آنها
مطلب ویژه

16 مهر 1397
(0 رای‌ها)
اندازه قلم +

یکی از مهم ترین قسمت های هر کفشی زیره آن می باشد که دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام از آنها مشخصات مخصوص به خود را دارا می باشد که در این قسمت به معرفی آنها می پردازیم.


کفش با زیره کامل می باشد و به عبارتی پایه و اساس هر کفشی زیره ای است که در تولید آن به کار رفته است و اهمیت آن به این دلیل است که کف پا دقیقا بر روی آن قرار می گیرد و از آنجا که تمام وزن بدن بر روی کف پا قرار می گیرد از نظر سلامتی نقش مهمی را در بدن انسان ایفا می نماید.
پا به عنوان قلب دوم انسان باید از بیشترین مراقبت برخوردار باشد و لازم است که کفش هایی با قالب و زیره های استاندارد برای آن استفاده شود.
زیره های کفش ها دارای مشخصات مختلفی می باشند که هر کدام از آنها ممکن است در یک فصل از سال مناسب و در فصل دیگری نامناسب باشند و ما در اینجا به زیره های که در ایران پر استفاده تر هستند اشاره می نماییم.

انواع زیره کفش

خصوصیات انواع زیره کفش

هر زیره ای برای خود نقاط قوت و ضعفی دارد که مربوط به نوع موادی است که نوع جنس آنها را مشخص می نماید که ادامه به معرفی انواع آنها با مشخصات مخصوص به خود می پردازیم.

مشخصات زیره PU:

یکی از پراستفاده ترین زیره ها در صنعت ساخت کفش، زیره های پی یو می باشند. این زیره از وزن کمی برخوردار می باشند و نسبت به سایش مقاوت خوبی دارد و امکان شکسته شدن در آن به ندرت اتفاق می افتد که درد حدود ده درصد می باشد و قدرت اصطکاک متوسطی را دارا می باشند و به دلیل نرمی مناسب از انعطاف پذیری خوبی برخوردار می باشد.

انواع زیره کفش

مشخصات زیرهPVC :

زیره پی وی سی نیز همانند زیره پی یو در ایران یکی از پر استفاده ترین ها زیره ها می باشد چرا که از قیمت بسیار پایینی برخوردار است.
نسبت به زیره پی یو از انعطاف پذیری بسیار کمی برخوردار می باشد این انعطاف در تابستان به نسبت بهتر می باشد اما در زمستان شکننده است.
وزن بسیار پایین و عایق حرارتی متوسطی دارد و امکان شکستن در آن به ندرت اتفاق می افتد و در برابر اصطکاک مقاومت به نسبت بهتری دارد.

انواع زیره کفش

مشخصات زیره T-PU:

این نوع زیره در واقع ترکیبی از زیره پی یو و ترمو می باشد که سبب می شود وزن آن سبک شود و به خوبی در برابر گرما مقاومت می نماید و امکان شکستن و ساییده شدن ندارد و از قدرت اصطکاک بسیار خوبی برخوردار می باشد و به عنوان بهترین زیره برای تولید کفش های ایمنی حرفه ای می باشد.

انواع زیره کفش

مشخصات زیره EVA:
وزن زیره ای وی آ بسیار پایین است از این رو برای کفش های راحتی و اسپرت استفاده فراوانی دارد و از قدرت اصطکاک کم و سایش کمتری برخوردار است.
این زیره را برای اینکه در دماهای بالا مقاومت داشته باشد و ایراد اصطکاک و سایش آن برطرف شود به شکل ترکیبی از تی پی یو و لاستیک تولید می نمایند به عبارتی زیره پایین تر را از لاستیک و بالاتر را از ایوا می سازند که این فرایند آن را در برای لیز خوردگی ایمن می نماید.
در واقع زیره EVA دارای دو نوع EVA و EVA-لاستیک است که با افزودن لاستیک به آن به یک زیره مناسب تر تبدیل می شود و در کل این زیره امکان شکستگی ندارد و بسیار نرم و و منعطف می باشند.

انواع زیره کفش

مشخصات زیره TERMO:

وزن این کفش ها تقریبا بالا می باشد اما در برابر حرارت مقاوم می باشند و به عبارتی حرارت از زمین به پاها منتقل نمی شوند و در برابر سایش و شکستگی مقاوت بسیار بالایی دارند و به خوبی مانع از لیزخوردگی می شوند هر چند که بر روی بنزین لیز خوردگی بالایی دارند از این رو این کفش ها برای کفش های زمستانی بسیار مناسب می باشند و برای تولیدات ایمنی گزینه خوبی نیستند.

انواع زیره کفش

مشخصات زیره چرم:

این نوع زیره از جمله زیره های با اصالت ایرانی می باشد که امروزه به عنوان هنر اصیل ایرانی معرفی می گردد.
به دلیل دست ساز بودن بسیار با کیفیت می باشد و محکم و با دوام می باشند.
وزن این نوع زیره ها بالا می باشد و در تابستان پاها را بسیار خنک نگه می دارد اما در زمستان مقاومت خوبی در برابر سرما ندارد و آب ها را جذب خود می نماید. این زیره ها قیمت بالایی دارند و برای تولید کفش های لوکس و رسمی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع زیره کفش

درباره نویسنده

ساعت کاری سایت

  • شنبه - چهارشنبه: ۸:۰۰ صبح - 6 بعد از ظهر
  • پنجشنبه: ۸:۰۰ صبح - ۲:۳۰ بعد از ظهر
  • جمعه: جمعه ها تعطیل می باشد

راه های ارتباطی با ما

  • تمامی محصولات به شکل آنلاین عرضه می شوند و شما عزیزان می توانید جهت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات وثبت  سفارش  با شماره های زیر تماس بگیرید.
  • شماره ی تماس همراه : 989144880084+ - 989034137518+
  • شماره تماس ثابت : 04134428380: 
  • کانال انواع کفش : https://t.me/vaniawear2
  • کانال ارزان سرا: https://t.me/Vaniawear4
  • کانال کفش بچه گانه: https://t.me/vaniakids
  • کانال کیف: https://t.me/Vaniabags
  • آدرس ایمیل : این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید
  • جهت دسترسی به دیگر کانال های مرکز با شماره 09034137518 از طریق تلگرام تماس برقرار نمایید.
بالا